Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
HBO\'s "Rome" in Holland
#1
(Sorry to introduce this topic in Dutch, but it is only relevant for Dutch people.)

Beste vrienden, ik ben uitgenodigd om in het Amsterdams Historisch Café ([url:1qsobwvk]http://www.historischcafe.nl[/url]) mijn mening te geven over de TV-serie Rome en de films Troy en Alexander. Ik ben ijdel genoeg om gevleid te zijn, maar ik heb in een van de weinige werkelijk heldere momenten van mijn leven de TV de deur uitgedaan en heb dus nooit "Rome" gezien. Weet een van jullie of er al een CD-Rom versie op de Nederlandse markt te koop is; en waar zou ik die kunnen kopen? (Ik heb echt geen idee.) Dank! Jona
Jona Lendering
Relevance is the enemy of history
My website
Reply
#2
:lol: Wanneer is dat Jona? Misschien heeft iemand het op video voor een filmnachtje?
Greets!

Jasper Oorthuys
Webmaster & Editor, Ancient Warfare magazine
Reply
#3
Nee naad ti aplogiis wee aal speeek duuuch heer :roll:
Conal Moran

Do or do not, there is no try!
Yoda
Reply
#4
Hoi Jasper! Ik word geacht mijn expertise op 8 maart te laten schijnen. Maar 't lijkt me leuk met een aantal Hollandse RAT-ers een dag te buizen en gezamenlijk commentaar te geven.
Jona Lendering
Relevance is the enemy of history
My website
Reply
#5
Misschien kunnen we wat afspreken voor die dag?
Greets!

Jasper Oorthuys
Webmaster & Editor, Ancient Warfare magazine
Reply
#6
Met een groep RATers een dagje Rome kijken lijkt mij ook wel leuk en gezellig opzich
________________________________________
Jvrjenivs Peregrinvs Magnvs / FEBRVARIVS
A.K.A. Jurjen Draaisma
CORBVLO and Fectio
ALA I BATAVORUM
Reply
#7
Mijn goede vader zegt dat de CD-Rom nog niet te koop was bij zijn Apeldoornse videotheek, en dat hij een CD heeft met de eerste zes aflevering, maar voegt toe dat het eerst op video is opgenomen en vervolgens geconverteerd. Ik weet niet wat de kwaliteit is. Ik verwacht de CD een dezer dagen en zal eens uitzoeken of het wat is.

Daarmee ben ik in principe geholpen maar het idee samen te gaan kijken is wel leuk. We kunnen wachten tot de ontbrekende afleveringen ook uitgezonden en op CD zijn en er dan een gezamenlijke marathon van maken. Dat zal even melig als gezellig worden!
Jona Lendering
Relevance is the enemy of history
My website
Reply
#8
Mijne heren, mag ik u verzoeken..

C'mon guys, this looks more and more like 'Romeinse Leger Klets' than Roman Army Talk! :twisted:
Robert Vermaat
MODERATOR
FECTIO Late Romans
THE CAUSE OF WAR MUST BE JUST
(Maurikios-Strategikon, book VIII.2: Maxim 12)
Reply
#9
Hi Robert,
Sorry, you are right.
Very well. When will be the alcohol induced slaugthering of Rome?
Greets!

Jasper Oorthuys
Webmaster & Editor, Ancient Warfare magazine
Reply
#10
I would glady invite you all, but as non-TV-owner, it will be difficult to show the CD-ROM. Anyone else?
Jona Lendering
Relevance is the enemy of history
My website
Reply
#11
sounds like fun to me!
gr,
Jeroen Pelgrom
Rules for Posting

I would rather have fire storms of atmospheres than this cruel descent from a thousand years of dreams.
Reply
#12
Ok. Where? When?
Greets!

Jasper Oorthuys
Webmaster & Editor, Ancient Warfare magazine
Reply
#13
When?

Someone have to choice a date, but I don't know when it will be best moment for something like this.

Where?
I would offer my place (Nijmegen) as an option. I have a small TV (my parents don't like TV), but I can easily get a Big Beamer Screen in the living, and support good sound.

Any other ideas?
________________________________________
Jvrjenivs Peregrinvs Magnvs / FEBRVARIVS
A.K.A. Jurjen Draaisma
CORBVLO and Fectio
ALA I BATAVORUM
Reply
#14
I think we must wait until the entire series has been broadcasted; I think Nijmegen is convenient to all of us.

I am also trying to get a friend of mine, who lives in Haarlem and wants to buy a beamer for the Football World Championship, interested.
Jona Lendering
Relevance is the enemy of history
My website
Reply
#15
We've got a bigger tv, but a not overly big apartment. Depending on the size of the crew, you'd be quite welcome here. We're conveniently located too, right next to the station.
Greets!

Jasper Oorthuys
Webmaster & Editor, Ancient Warfare magazine
Reply


Possibly Related Threads…
Thread Author Replies Views Last Post
  UK tonight on TV:- "Revealed: Boudicca\'s Treasures&quot Tarbicus 9 3,902 11-30-2005, 01:11 PM
Last Post: Tarbicus

Forum Jump: